Nyhed

Ny visuel identitet for Novotek-gruppen

Vi står for stabilitet, sikkerhed, innovation og engagement. Efter 35 år i spidsen har vi valgt at afspejle dette med en ny visuel identitet.

Novoteks nye visuelle identitet er udviklet hos moderselskabet i Malmø – og vil dække hele koncernen med 140 ansatte i otte lande.

Nyt logo

Som leverandør af industriel produktion tilbage til 1986 er Novotek velkendt i branchen. “Vi har derfor valgt omhyggeligt at opdatere logoet og andre grafiske elementer,” siger Camilla Gurell, Chief Marketing Officer hos Novotek AB.

Beholder den røde tråd

Det nye logo er resultatet af et kreativt samarbejde mellem Taberg Media Group og Spitz. Symbolet er vendt og peger Novotek i den rigtige retning – mod fremtiden. Med et klart udgangspunkt i Novoteks eksisterende logo kan kunderne let genkende det. Af samme grund bevares Novoteks røde og sorte farvepalet som et vigtigt element.

“Vores nye visuelle identitet forbereder os på at forbinde alle vores virksomheder,” siger Camilla. “Med en klar, fælles profil viser vi, at Novotek er stabil og rustet til fremtiden.”

Tobias Antius, administrerende direktør i Novotek AB, understreger vigtigheden af ​​den nye profil. “Det er ikke muligt at overdrive betydningen af ​​en visuel identitet, der er tilpasset nutidens digitale kanaler.”

Fremstår holistisk

Som en global gruppe med virksomheder i forskellige lande er en holistisk profil med en fælles visuel identitet særlig vigtig.

”Vi er lokale, hvilket betyder, at vi hjælper vores kunder med udfordringer, på et sprog, de forstår. Samtidig er det vigtigt at gøre Novotek genkendelig i en international kontekst ”, siger Camilla.

Fremtidens Novotek

Den nye identitet afspejler ikke kun ny teknologi og viden. “Partnere, leverandører og kunder. Alle burde have tro på fremtidens Novotek ”, slutter Camilla Gurell.

Det nye logo lanceres i midten af ​​marts. Implementering af en ny grafisk profil vil finde sted i løbet af 2021.

Flere indlæg